Filipijnen week 2

17 mei 2019

Ik wil jullie graag even op de hoogte brengen over mijn stage in de Filipijnen. Afgelopen week liep ik voor het eerst stage in het ziekenhuis. We mochten meekijken bij bevallingen en bij blinde darm operaties. Bij deze operatie mocht ik ook meehelpen. Dit was erg interessant. Ik heb wel gemerkt dat ze hier tijdens de operaties anders omgaan met elkaar en met de patiënt. Voor mijn gevoel staat gezelligheid centraal tijdens het opereren. Wel zijn ze vrij streng met de hygiëne en daar wordt ook goed aangehouden.
In het weekend zijn we naar bearland geweest. Dit is een resort bij ons in de buurt, waar we hebben gezwommen. Ook zijn we naar Guimaras geweest, een eiland verderop. Hier hebben we ons goed vermaakt aan het strand.

Twee weken geleden heb ik helaas zelf 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Als patiënt merk je wel dat de zorg heel anders is dan in Nederland. Een voorbeeld is dat alles vooraf moet worden betaald, anders kom je het ziekenhuis niet in of krijg je niet de nodige zorg. Wel zijn de zusters erg zorgzaam en ze doen alles voor je.
Toen ik daar verbleef, heeft ongeveer het hele ziekenhuis mij een bezoekje gebracht. Toen ik  's ochtends wakker werd, stond de kamer vol met zusters en doktoren die even wilde komen kijken wie toch die jongen uit Nederland was.
Nu ben ik gelukkig weer (bijna) helemaal opgeknapt en kan ik weer meekijken vanaf de andere/goede kant in het ziekenhuis.

1. Wilko:
    17 mei 2019
    Fijn dat het weer goed met je gaat. Groetjes uit Cuijk
  2. Annelies:
    Mooi verslag. Heb je foto's😜😜
  3. Annelies:
    23 mei 2019
    We wachten met spanning op de andere verslagen en foto's