Blog 3

9 juni 2019 - Puerto Princesa, Filipijnen

Welkom bij mijn derde blog

Beter te laat dan nooit.

We zijn een lang weekend naar Boracay geweest. Dit is een vakantie eiland gelegen in het midden van de Filipijnen. We hebben hier veel gezwommen, aan het strand gelegen en ook quad gereden. Helaas vloog te tijd voorbij en voor we het wisten waren we alweer op stage. Op stage hebben we zwangere vrouwen gecontroleerd, bij patiënten de vitale functies gemeten, veel interessante casussen meegemaakt en we hebben erg veel uitleg gekregen van de dokter. Ook zijn we een aantal keer op stage geweest buiten het health center. Je gaat dan met 2 verpleegkundige de bergen in om mensen te controleren en te vaccineren.

Op vrijdag 24 mei was ik jarig, jaartje ouder geworden maar niet wijzer. Mijn verjaardag hebben we samen met mijn medestudenten en de dokter gevierd in de stad.

In de laatste week stage voor onze vakantie hebben we weer geholpen in het health center en hebben we weer interessante dingen gezien.

Op vrijdag 31 mei gingen we met z'n alle op vakantie naar Palawan. Naar een reis van 10 uur met de taxi en vliegtuig kwamen we eindelijk aan in El Nido. Hier hadden we een korte nacht omdat we de boot van 6.00 uur moesten hebben naar Coron. Hier zijn we 2 dagen tot rust gekomen voordat onze expeditie tour begon. Tijdens de expeditie tour hebben we veel gesnorkeld,  gezwommen, mooie eilandjes bezocht en hebben we geslapen op onbewoonde eilanden. De tocht eindigde weer in El Nido. Hier zijn we nog 4 nachten gebleven en hebben we onder andere scooters gehuurd, watervallen bezocht en geziplined.

Op dit moment zijn we weer op de weg terug naar Miagao en mogen we morgen weer naar stage.